woensdag 10 november 2010

"Mag ik jullie even voorstellen..............."

Ik heb hele leuke reacties gehad op het logje waarin je mijn dochter ziet breien, met onze kat Birgit op schoot.
Zoals jullie misschien wel al weten, zijn onze katten belangrijk binnen ons gezin. Ze horen echt helemaal bij ons.
Wij hebben 4 noorse boskatten, waarmee wij tot voor kort hebben gefokt.
Het zijn echt onze beste 3 vriendinnen en vriend. Ze zijn altijd eerlijk en oprecht, lief, aanhankelijk, gezellig en altijd in voor een lekkere knuffel.

Onze oudste boskat is Noortje, een heel parmantige dame die wel van adel lijkt. Een echte diva. Met het roze pluimpje op haar kop lijkt ze wel de koningin, ze is al gekleed voor prinsjesdag!
Dan hebben we Crazy. Een beetje eigenwijs en bazig typje, die gek op mannen is. Erg stoer voor een dame. Niet de gemakkelijkste kat in omgang, maar voor ons erg lief en aanhankelijk.

Dan onze witte dame, Birgit. Een echte tuttebel, poesje van mij! Als ik thuis kom, moet ik eerste even gaan zitten met Birgit op schoot. En dan maar aaien. Ze kan zo hard spinnen! Soms verslikt ze zich zelfs daardoor.


En dan ten slotte de heer des huizes, Hagrid. Een stoere (dat denkt hij zelf tenminste) kater, grootste knuffel die ik ken. Altijd een tikkeltje ondeugend, bedenkt altijd iets geks en is eigenlijk gewoon een kwajongen! Mijn schoonvader zegt altijd: "die kat denkt dat hij een hond is". Iedereen die hier in huis komt, kattenliefhebber of niet, is gek op hem.

De komende tijden zal ik zo nu en dan wel eens vertellen over de belevenissen van onze trouwe huisgenoten.

Fijne dag nog,
Gerda

5 opmerkingen:

marjolijn zei

Wat een plaatjes zijn ze. En dit zijn ook leuke verhaaltjes. Er is meer op de wereld dan alleen quilten. Ik geniet ook erg van onze 2 kittens en onze super grote en dikke (angsthaas) Gerrit.
groeten, Marjolijn
www.marjolijnquilts.web-log.nl

ria vogelzang zei

Leuk om jullie katten te zien. En in Hagrid herken ik wel wat van onze Joris..... ;))
Groetjes,Ria.

Aritha Vermeulen zei

Leuk dat je de katten even voorstelt! Ik hoop dat de goudvs nog vrolijk rondzwemt?

Quiltprinses zei

Ja, zo'n vraag was te verwachten he?
De katten hebben alleen belangstelling voor het water, niet voor de visjes. Gek he, dat ze die nu net met rust laten. Wij verbazen ons er ook altijd over dat ze niet omkijken naar de visjes. En ik denk dat het water lekker naar vis smaakt. Het is zeg maar een soort levende "vissoep"!
Gerda

gertvr zei

Wat een prachtige katten zeg! Ik ben dol op katten, we hebben zelf een kater van ruim 7 (een "merkloze") en een Ragdoll kater van ruim een jaar. Bij de cattery waar de Ragdoll vandaan komt dronken de katten ook allemaal uit de vissekom op tafel: ging al jaren goed,