dinsdag 14 december 2010

"Droevig bericht"

Gisteren hebben wij geheel onverwacht onze kater Hagrid verloren.
's Morgens had hij de kinderen nog gewoon wakker gemaakt met een lekkere knuffel. 's Middags heeft hij  nog een 3 kwartier in de tuin van ons gezeten, genieten van het winterweer. We hebben hem daarna naar binnen gedaan en hij is lekker op de bank gaan liggen, niets aan de hand, een dag net als alle andere dagen.
Even was er niemand in de kamer en toen onze zoon thuiskwam zag hij Hagrid liggen, nog steeds op de bank. Het was toen al te laat, hij was zomaar overleden. Je hebt geen idee wat er dan door je heengaat. We zijn vreselijk geschrokken en we kunnen het nog steeds niet begrijpen dat een gezonde kat zo van het ene op het andere moment dood kan zijn.

Hagrid was een heel bijzondere kat, met een heel bijzonder karakter. Hij was heel "on-kats", en daarmee bedoel ik dat hij altijd andere dingen deed dan andere katten en anders reageerde. Hij had echt contact met ons en was erg op ons gericht. Ook bezoek werd meteen begroet door hem. Hij was een echt onderdeel van ons gezin en we waren allemaal stapelgek op hem. We zijn allemaal erg verdrietig en we missen hem nu al vreselijk. Ondanks dat we nog 3 katten hebben, is het hier erg stil in huis, Hagrid was altijd erg aanwezig. Helaas is Hagrid maar 7 jaar oud geworden.
Voor wie geen huisdieren heeft is dit misschien moeilijk te begrijpen, maar iedere dierenliefhebber zal begrijpen wat wij op dit moment voelen.
Hagrid   12-11-2003  - 13-12-2010


Fijne dag nog,
Gerda


10 opmerkingen:

D y a zei

Och, wat verdrietig. Het is inderdaad heel moeilijk om je huisdier zo te vinden, zeker omdat hij nog zo jong was.
Veel sterkte voor jullie allemaal,
Dya

Gingini zei

Ach joh, hoe kan dat nou? Hagrid was toch supergezond? Maar wel fijn dat hij rustig is ingeslapen. Hij heeft een goed leven gehad, al had je hem natuurlijk een langer leven gegund.
Een dikke knuffel voor jullie allemaal!

Elly (creatieveling Elly) zei

Jeetje wat een schrik. Heel veel sterkte.

Annelies vdB zei

Wat een verdrietig bericht. Veel sterkte !

marjolijn zei

Ja, heel verdrietig en zo onverwacht. Sterkte ermee.

ria vogelzang zei

Wat één verdrietig bericht! Onvoorstelbaar dat hij zo ineens is overleden.
Ik kan me heel goed indenken dat jullie hem heel erg missen....... (als dierenliefhebber al helemaal....).
Heel veel sterkte! En één dikke knuffel van mij!

Corry zei

Ik weet wat je voelt want mijn poes Lobke is 7 november aan gereden en overleden. Zij mocht maar bijna 4 jaar worden. Als ik er over praat dan krijg ik spontaan een krop in mijn keel. Ik heb nu nog 2 poezen en in het begin waren ze zoekende maar dat is nu over. We hebben de draad weer opgepakt en Lobke is nu in ons hart.
Veel sterkte met het verlies.
Corry

willeke zei

Ik heb mijn dieren, twee honden en twee katers, nog, maar ik zit nu ook met een brok in mijn keel. Een dier verliezen is zo erg, daar doe je heel langover om over heen te komen. Ik wens je heel veel sterkte.

Marjon zei

He jongens, wat verschrikkelijk.... we weten heel goed wat je voelt - een paar weken geleden is Inca (katje van Nadia en Albert, die bij Albert gebleven is) ook zomaar plotseling gestorven... en wij weten natuurlijk ook hoe aanwezig zo'n Noorweger is... Sterkte ermee!!
Groetjes
Marjon

nelly zei

Wat een triest bericht! Sterkte voor allemaal! Groeten vanuit de breikeuken!