maandag 6 december 2010

"Koud he?"

Vinden jullie het ook zo koud de laatste dagen?
Ik merk in de winkel dat er veel mensen op zoek zijn naar een lekkere warme sjaal of trui. En zeg nu eens eerlijk, is het niet heerlijk om heerlijk bij de kachel te zitten met een breiwerkje?
Onlangs kregen we mooie garens binnen van Debbie Bliss, en daar zijn inmiddels mooie voorbeelden van gemaakt. Wat denk je van dit mooie babyvestje, is het niet een schatje?
Het is gemaakt van de Baby Cashmerino en is een mengsel van merino en acryl. Heerlijk zacht en..................speciaal voor de jonge moeders, wasmachinewasbaar. Ideaal!
En dan dit lieve beertje, lief he?
Beide modelletjes zijn gebreid door Hilda, een van de dames die altijd graag mooie dingen voor de winkel breien. Dank je wel Hilda, ze zien er weer prachtig uit.

Maar zelf brei ik ook nog wel hoor! Kijk maar eens, ik heb een col gebreid van een nieuw garen dat ook net binnen is. En hij is zo af, 1 avondje breien maar.

En deze sloffen heb ik ook bebreid..................

Ja, en nu denk jij natuurlijk dat ze zijn mislukt omdat ze veel te groot zijn???
Nee hoor! Het zijn sloffen gebreid van het nieuwe garen van Lana Grossa dat net is binnengekomen, Feltro, om te vilten. En tegenwoordig is dat vilten zo gemakkelijk, gewoon in de wasmachine. De sloffen zitten op dit moment in de wasmachine, dus je zult nog even moeten wachten met het bekijken van het resultaat. Ik zal ze binnenkort wel even showen.

En dan nog even een mooi winters plaatje genomen vanuit het raam in de cursusruimte.

Fijne dag nog,
Gerda

Geen opmerkingen: