zaterdag 22 januari 2011

"De beginners zijn goed bezig!"

De eerste les van de beginnerscursus van het voorjaar zit er weer op. Zo'n eerste les is meestal toch wel erg indrukwekkend voor de nieuweling.Veel nieuws en informatie, allemaal nieuwe mensen, onbekende materialen en net als vroeger op school ook huiswerk...............(maar we zijn niet streng hoor!) En alle begin is moeilijk, ik hoor menig cursist die eerste avond wel eens zuchten. Maar na een les of 2 beginnen de meeste cursisten toch al aardig handigheid te krijgen en begint het "quiltvirus" al toe te slaan.
Afgelopen week was ook de laatste les van een beginnerscursus. En als je dan ziet wat men maakt! Wat een kunstwerkjes allemaal. En wat hebben ze hard gewerkt.



Het leuke is, dat iedereen dezelfde patronen krijgt en dat de resultaten toch zo verschillend zijn. Ook het kijken naar elkaars quilt is voor iedereen heel erg leerzaam.
Volgens mij zijn de deelnemers van deze cursus inmiddels levenslang besmet met het "quiltvirus".

Lieve dames van de beginnersgroep, wat ben ik trots op jullie!

Mocht je zin hebben om ook een keertje te leren quilten: in het najaar beginnen we met een nieuwe cursus. Wil je meedoen, dan raad ik je aan om je bijtijds aan te melden want voor je het weet zit de cursus weer vol.

Zo, en dan nu weekend. Waarschijnlijk komt er van handwerken dit weekend niet zoveel omdat het weekend vol zit met allerlei afspraken. Maandag ga ik een dagje naar de groothandel waar ik 2 workshops zal gaan volgen, o.a. van Sarah Fielke. Tsja, dat is dan weer het voordeel van winkelier zijn!

Fijn weekend,
Gerda

2 opmerkingen:

ria vogelzang zei

Wat een leuk gezicht, Gerda!!
Je kunt met recht trots zijn op je beginners-groep! :))
Groetjes uit Ommen.

gertvr zei

Wat een mooie blokken laat je hier al zien van de beginnerscursus. Leuk dat ik je gisteren nog tegenkwam in Andelst (en sorry dat ik je niet meteen herkende... *bloos*...ik dacht al wel: wat een bekend gezicht) Jij bent waarschijnlijk al wel vaker geweest, maar voor mij was het de eerste keer. Ik vond het erg leuk om eens te kijken.