zaterdag 1 januari 2011

"Gelukkig nieuwjaar!"

Iedereen een heel gelukkig en gezond 2011! Maak er iets moois van!

Wij hebben oudjaarsavond lekker thuis uitgezeten. Geen verplichtingen dit jaar, maar lekker op de bank met een schaal oliebollen, appelbollen lekkere hapjes en een glaasje wijn + een breiwerkje erbij. En zo kwam mijn paar sokken af die ik aan het breien was van het garen "Jawohl" van Lang Yarns.

 Zulk mooi garen! Binnenkort krijgen we nog meer sokkengarens van Lang binnen, ik hoop dat ik ze met de handwerkbeurs in Zwolle bij me heb.
Toen ik de breiwinkel overnam, dacht ik dat sokkenbreien niet leuk was. Ik vond dat ik de klanten die sokken willen breien ook moest kunnen helpen en besloot om toch maar een keertje een paar sokken te breien. En ik vond het een heerlijk werkje! Snel af, en iedereen wil wel een paar eigen gebreide sokken hebben. Bovendien is sokkenbreien een heerlijk werkje om zomaar even te pakken en je kunt het gemakkelijk meenemen. Met die mooie garens van tegenwoordig is het echt leuk om te doen, het resultaat is altijd goed! Mocht je nog nooit een paar sokken hebben gebreid: gewoon een keer doen!!

Fijne dag nog,
Gerda

5 opmerkingen:

ria vogelzang zei

Voor jullie ook een heel gezond, creatief en vrolijk 2011!
En wat een gezellige sokken! Ik ben het wel met je eens hoor: sokken breien is niet meer oud-bollig, maar juist hartstikke leuk om te doen!!
En ze zien er prachtig uit!!
Van wie zijn die super-modellen-benen?????
;))

Annelies vdB zei

De beste wensen voor 2011 !

anneke zei

Gerda
Voor jou en allen die je lief zijn wens ik je een GEZOND GELUKKIG EN EEN CREATIEF 2011
En wat breien van sokken betreft ik heb ooit dit vroeger gedaan maar ik heb geen idee meer.Heb jij een EENVOUDIG !!!! basis patroon??
Nogmaals de beste wensen

anneke dieudonne zei

sorry ik had mijn naam niet achter gelaten bij mijn bericht
Anneke Dieudonné

Quiltprinses zei

Anneke, wij verkopen een boekje waarin precies staat hoe je sokken kunt breien. Onze dochter heeft net haar eerste sok gebreid uit dit boekje en het viel haar erg mee.