zondag 13 maart 2011

"Jinny Beyer"

Afgelopen vrijdag heb ik in de winkel van Trijntje van der Horst in Sebaldeburen 2 workshops gevolgd van Jinny Beyer.
's Morgens de workshop Briljant Borderings, een workshop over het werken met de randstoffen. De meeste quiltsters denken bij randstoffen meestal alleen maar aan de buitenste rand om een quilt. En daar zijn de randstoffen inderdaad heel geschikt voor maar ze zijn heel goed bruikbaar voor nog veel meer dingen.
Wij kregen randstoffen afgedrukt op papier zodat we geen meters stof hoefden te verknippen. Een hele mooie en slimme manier om te oefenen met randstoffen.
Dit Babyblock is gemaakt door Jinny met restjes randstoffen. Mooi he?
Rechts zie je de randstof geprint op papier en links zie je mijn uitgewerkte opdrachtje. Wat een resultaat he?! En dan moet je je voorstellen hoe het er in kleur zal uitzien! Joepie, wat een leuke techniek! Ik kan niet wachten om er iets moois mee te gaan maken.

's Middags was er de workshop Colour Confidence, een fantastische uitleg over kleurgebruik.

Wat een geweldige ervaring om een keertje les te hebben van Jinny Beyer! Wat hebben we veel geleerd deze dag. De afgelopen dagen heb ik met veel plezier teruggekeken op deze leerzame workshops, iets waar ik nog lang plezier van zal hebben en waar ik de rest van mijn quiltersloopbaan dankbaar gebruik van zal maken. Het was een ervaring om nooit te vergeten.
Mocht je ooit in de gelegenheid komen om een workshop te kunnen volgen van deze wereldberoemde quiltster en ontwerpster, dan is mijn advies: DOEN!!! Je zult er geen spijt van krijgen.


Fijne dag nog,
Gerda

4 opmerkingen:

anneke zei

Ik had best mee gewild wat lijkt me dat geweldig en inspirerent.
Anneke

ria vogelzang zei

Het was zeker de moeite waard!!!
Groetjes van een mede-enthousiasteling! ;))

gertvr zei

Fijn dat je het zo naar zin hebt gehad. Zelf kon ik helaas niet, anders had ik wel willen gaan. Maar ik lees op meerdere blogs dat het erg geslaagd was, dus ik heb wel iets gemist...

Valentina zei

Het was echt een ongelooflijk ervaring... en zo leuk om je te ontmoeten, Gerda!