zondag 10 april 2011

"Norovirus??..............."



Help, ik heb het norovirus! 'k Heb er de hele nacht wakker van gelegen.
Nee, geen buikpijn, niet misselijk en ook geen koorts. Nee, dit is gewoon een heel prettig virus waarvan je mag hopen dat je het ook krijgt! 
Gisteren op de vakbeurs in Keulen ben ik voor de bijl gegaan voor het prachtige breigaren van Noro uit Japan.
Ik weet heel zeker dat dit virus zeer besmettelijk is! Gelukkig is het onschuldig en zeer prettig.
Helaas moeten we nog wel eventjes wachten tot het binnen komt.

Er was nog heel veel ander moois wat we hebben gekocht, o.a. dit mooie garen van Regia.

Weet je wat er zo grappig is aan dit breigaren?
Je koopt geen bol breigaren, maar een sjaal, (die je onderaan de foto ziet) en als je de sjaal zat bent brei je er een paar sokken van! (die staan bovenaan de foto) Is dat niet ontzettend leuk? Wij vonden het zeer origineel en we vielen voor alle kleuren die gaan uitkomen.
We hebben nog veel meer breigarens gekocht, die allemaal over een paar maanden binnen komen. Ik krijg nu al zin om te breien van al dat moois, jammer dat we nog even moeten wachten.

We kwamen ook heel grappige dingen tegen zoals deze prachtig gedekte tafel van een breigarenfabrikant. Prachtig gedekte chique tafels met mooie serviezen, bestek, wijnglazen en kaarsen en op de borden....... gehaakte en gebreide lekkernijen.


Deze serveerster deelde wel een heel speciaal hapje uit, gemaakt van breigaren.
('t was wel een beetje taai en smakeloos.................)



Zie je jezelf al lopen in deze galajurk gemaakt van quiltstoffen? (misschien een idee voor restjes???.)

Natuurlijk zijn er ook heel veel quiltstoffen ingekocht in allerlei stijlen en kleuren, voor elk wat wils maar teveel om hier allemaal op te noemen. Wat ik jullie nog wel heel graag wil vertellen is dat wij zeer binnenkort de stoffen van Westfalen (vroeger Pompadour) gaan verkopen. Je kent ze vast wel, de oud hollandse rood-blauw en witte roosjes, het kersjespatroon, de bloemen- en ruitjesstoffen.

De dag op de beurs gisteren was te kort, om 18.00 uur werden de deuren gesloten en moesten we er mee stoppen. Gelukkig heb ik voor de komende tijd nog een aantal afspraken met vertegenwoordigers om verdere inkopen te doen.

Het belooft een prachtige tijd te worden voor zowel het breien als quilten!

Fijne dag nog,
Gerda

4 opmerkingen:

larissa zei

Lekkerrrrrrrrrrrr,
Een sjaal met zweetvoeten geur!
Maak er ook maar een paar voor mij.
Dan heb je weer wat te doen van 't winter!

liefs,
je leukste dochter.

marjolijn zei

Ik ken dat Noro garen, zo mooi! Dat wordt vast een succes Gerda en het is zeker zeer verslavend. En wat een leuke dingen zitten er weer aan te komen!

Olga zei

Wauw, leuke sokkengarens! Ik heb de smaak helemaal te pakken! Kan ik ook wat tijd bij je kopen, zodat ik er nog meer kan maken?

Liefs,
je allerleukste dochter!

ria vogelzang zei

Leuk zo, je dochters...... ;))
Wat een goed idee; sjaal-sokken!
En wat een prachtige garens!!