dinsdag 17 mei 2011

"Ufo's"

Of ik ook last van "Ufo's" heb?
Wat denk je zelluf?!?!?!?!?
Tuurlijk!

Ook ik kom in mijn kasten regelmatig quiltwerkjes tegen die niet voltooid zijn en liggen te wachten om "ooit" afgemaakt te worden.
Zo ligt bij mij in de kast een heel mooi project waarvan het eigenlijk doodzonde is dat het nog nooit af is. En waarom hij nog nooit is afgekomen? Ik zou het niet weten. Waarschijnlijk is er voor mij ook teveel verleiding om steeds weer een nieuw project te beginnen............ 

Gisteren zat onze jongste dochter druk te studeren voor haar eindexamens en dan moet je als moeder je kind met rust laten en zo nu en dan een beetje vertroetelen. 
Overal in ons huis liggen stapels met boeken, rekenmachines, uitgeprintte proefexamens, stiften, pennen, een laptop en alles wat je nodig hebt bij het voorbereiden van je eindexamens.

Dus vertrok ik naar boven naar mijn eigen hobbykamer, dook in mijn overvolle kast en kwam daar de Moonglow van Jinny Beyer tegen. Tot mijn stomme verbazing hoef ik nog maar 6 blokken te maken! (Waarom is het dan toch blijven liggen?)


Ik ging heerlijk aan de slag. Eerst de patronen overnemen op theezakjespapier, want de meeste blokken maak ik op de zgn. paperpiecing methode. Het voordeel van theezakjespapier is dat het soepel is, niet rekt en je kunt het gewoon laten zitten na het naaien. Je hoeft dus niet na het maken van de blokken alles er achter vandaan te peuteren. Bovendien is het zo dun en soepel dat je er bij het doorquilten niets meer van voelt.

 Zie je dat gele liniaaltje op de foto?
Dat is een "add-a-quarter", handig om het teveel aan naadtoeslag op een eenvoudige manier kaarsrecht af te snijden.

Ook gebruik ik vaak de glue-pen van Sewline om de losse flapjes mee vast te plakken.
En wat denk je van het witte potlood van Sewline? Heel handig en duidelijk zichtbaar op donkere stoffen.

Onze dochter Larissa en ik werkten deze middag beiden hard, gescheiden door een aantal deuren om dochterlief maar niet teveel te storen tijdens het studeren.
Zo kwam er weer een blok van mijn "Ufo" af, dus wie weet gaat het ooit wel een "Affo" worden!

Zoals je kunt zien hoef ik nog maar 5 blokken! Het einde is in zicht.

 Larissa doet op het moment dat ik dit schrijf examen in Natuur/Scheikunde.
Lieve Larissa, (en alle andere Nederlandse studenten die eindexamen doen)
HEEL VEEL SUCCES!!!

Fijne dag nog,
Gerda



5 opmerkingen:

Nelly zei

Hoi Larissa!
Heel veel sterkte en veel succes met je eindexamen! Ik zal voor je duimen! Groeten!

Elni zei

Ook vanuit Zwolle HEEL VEEL succes gewenst met je examens, Larissa! En de rest van het gezin: ook sterkte natuurlijk, vanwege de examen-stress in huis.....

Groet, Elni

larissa zei

Bedankt! En lief mam (:
Nog even en de examens zijn afgelopen en kan je weer veilig beneden handwerken! haha.
Je moon-glow is trouwens erg mooi (: .

xx laris

Balsemien zei

Hoi Gerda,
Dank voor je berichtje laatst! Spannende tijden met een afstuderende dochter. hopelijk gaat het lukken en kan ze gaan genieten van een lange lome zomer!

Annie Scholing zei

Wat een mooie quilt wordt dat. Dat is echt zonde als het in de kast ligt.

Groetjes Annie