vrijdag 10 juni 2011

"Boekenwurm".................

In de winkel mag ik graag een praatje maken met de klanten. Zo tijdens het babbelen kom je er achter dat veel handwerksters heel veel zelfde interesses hebben. Het valt mij op dat er veel natuurliefhebbers zijn, veel dierenliefhebbers, amateurkoks die graag lekker kokkerellen, een goed boek lezen, tuinieren, en zo zijn er nog veel meer van dit soort dingen waar ik mijn klanten regelmatig over hoor vertellen.

Ook ik ben zo iemand. Alles wat met creativiteit te maken heeft is leuk, handwerken, knutselen, maar ook genieten van de natuur en mijn huisdieren horen daarbij. In het weekend lekker kokkerellen voor het gezin, gezellig!. En als ik 's avonds uitgeteld in mijn bed stap, moet ik  nog even een paar bladzijden lezen want anders slaap ik niet lekker.

Dat ik kookliefhebberben zie je wel als je bij mij aan de keukentafel zit. Een paar jaar geleden heb ik een boekenkast laten maken die boven mijn eettafel hangt met...................................

Jawel, alleen maar kookboeken!
 Het is gewoon een tic, als ik in een boekenwinkel ben moet ik altijd even kijken bij de kookboeken en ga ik natuurlijk weer voor de bijl. Nu vraag jij je natuurlijk af of ik er ook uit kook? Die vraag krijg ik namelijk heel vaak! En het antwoord is: JA, natuurlijk!
Op dit moment zijn de boeken van Jamie Oliver bij mij heel populair, vooral Jamie in 30 minuten. Er staan in dit boek munu's die je moet kunnen koken in 30 minuten....................ik snap nooit hoe Jamie dat doet, het lukt mij echt niet. Maar de recepten die erin staan zijn heerlijk!

Fijne dag nog,
Gerda

Geen opmerkingen: