zondag 16 oktober 2011

"Nieuwe breisels"

Volgens de weerkundigen krijgen we dit winter weer veel kou te verduren. Tijd om eens lekker in de breinaalden te klimmen!
Ik heb een lekkere dikke sjaal gebreid van "Quick and Easy" van Lana Grossa op pen 15, dat schiet nog eens op.

Flitsend kleurtje, nietwaar?
Van 2 bollen brei je een lekkere lange sjaal, en van 1 bol kun je een moderne col breien. We hebben mooie kleuren binnengekregen, op een bol zit 150 gram.

Ook aan de kleintjes is gedacht.

Een lief, stoer en eenvoudig vestje van het mooie garen "Donegal" van Lang Yarns. Van maar 2 bolletjes brei je dit leuke, lieve kleine vestje met een mooie kabel. Stoer he? Verkrijgbaar in meerdere kleuren.
En nog een keertje hetzelfde vestje gebreid, maar dan zonder kabel, van 2 bolletjes "Silk Garden Lite" van Noro. Uiteraard ook in meerdere kleuren te maken. Dit garen is zo vreselijk mooi, daar hoef je helemaal geen ingewikkeld patroon voor te gebruiken. Kleine inspanning met een prachtig resultaat.

En dan even heel iets anders:
Wie o wie is haar bril kwijt? Gevonden bij mij in de winkel op de tafel met breiboeken.

Mail me even, of kom even langs in de winkel als je deze bril herkent.


Vandaag ga ik lekker met de voetjes omhoog verder breien aan mijn baret, uit het boekje baretten breien van Jolein Copier.

Ik brei hem op een rondbreinaald met 2 kleuren sokkengaren. De lichte is de Meilenweit Merino van Lana Grossa, de fraaie gekleurde bol is Jawol Magic van Lang Yarns. Jummie, wat een mooie garens!

Fijne dag nog,
Gerda

Geen opmerkingen: