donderdag 24 november 2011

"De eerste blokken zijn klaar!!"

Afgelopen dagen ben ik druk geweest met de eerste blokken voor de Cotton Club.


Een feestje om te maken! Ik ben helemaal in mijn element.
De kleuren op de foto's zijn niet helemaal goed. Zonder flits werden ze te donker, met flits werden met name de rode stoffen te roze.
De beschrijving in de patronen zijn heel goed en duidelijk, ook voor wie niet zo heel goed is in het lezen van Engelstalige patronen.


De maat van de blokken is ook mooi, 5"x 5"("= inches), net iets groter dan de Dear Jane blokken. Op bovenstaande foto zie je bovenaan een blok van de Cotton Club, onderaan een blok van de Dear Jane.


Ook de randstof kun je op een leuke manier gebruiken in de blokken.
Inmiddels heb ik 8 blokken klaar, nog 1 blokje dan zijn de eerste 2 maanden klaar.

We starten ons B.O.M. project (= Block of the Month) in januari en het project duurt 12 maanden.
Als ik zie hoe snel de blokken gemaakt zijn, moet het geen probleem zijn om in een jaar tijd 45 blokken voor deze geweldige quilt te maken.

Fijne dag nog,
Gerda


3 opmerkingen:

Kiekplaotiesenzo zei

Ze zijn prachtig geworden Gerda! en geniet van het maken. groetjes, Diny

Ulla's Quilt World zei

Hi! Greetings from Finland! Your quilts are so fantastic! It's so nice to find other quilters all around the world! :)

Kiekplaotiesenzo zei

Wat een prachtige blog heb je, erg leuk om rond te kijken. groetjes.