woensdag 2 november 2011

Lekker avondje SBS'en

Zoals sommigen van jullie misschien wel weten, is Rob afgestudeerd klarinetist. Gisteravond ging Rob met blaaskwintet "de Drentse A" lekker kwintetten.


Reden voor mij om gewapend met theepot naar boven te vluchten.....................


Op mijn naaikamertje boven is altijd genoeg te vinden, ik vermaak mij prima een avondje alleen en verbannen!

Zoals iedereen struin ik ook regelmatig het net af naar leuke blogs over quilten en breien.
Aangestoken door het blog van Marije besloot ook ik om mijn SBS (die al veel te lang ligt) weer eens op te pakken.


Wat is het toch een leuke quilt om te maken en wat jammer dat hij nog niet af is.

Ik maak de quilt voornamelijk van de Moda-stof "Rouenneries". De sashings worden gemaakt van een mooie reproductiestof en ik naai de sashings direct aan het blok dat klaar is.
Om niet in de verleiding te komen om eerst de blokken te maken die het leukst zijn, werk ik gewoon op volgorde van het boek.


Zo hier en daar is het wat gepriegel, maar als je de aanwijzingen in het boek keurig opvolgt is het goed te doen om hem te maken. Het valt me iedere keer weer op dat de blokken best snel te maken zijn.

Inmiddels zijn er al een mooi aantal blokken gemaakt, de stand is op dit moment 32 blokken. Nog 3 te gaan, dan ben ik op een kwart van de 140 blokken. Waar hebben we het eigenlijk over, eitje toch?!?


Nee, dat valt toch een beetje tegen, vooral omdat er voor het maken van een "eigen" quilt vaak niet zoveel tijd overblijft als je nog van alles "moet" maken voor de winkel. Maar dat is ook geen straf hoor!

Ik denk dat ik vandaag nog maar een paar blokken ga maken, ik heb weer helemaal de smaak te pakken!

Fijne dag nog,
Gerda

2 opmerkingen:

Marije zei

leuk, leuk, leuk. Vandaag heb ik er ook weer 1 gemaakt. 't Gaat niet zo snel, maar ik het het stapeltje groeit wel :)

Kiekplaotiesenzo zei

De blokken zijn mooi geworden en de kleuren schitterend!