dinsdag 10 januari 2012

"Beloofd is beloofd..........."

Ik had beloofd om een foto te plaatsen van mijn breierij van afgelopen tijd.
Van Noro Kureyon Sock heb ik van 1 bol een sjaal gebreid.



Gaaf he? Een heel simpel ajour-patroontje dat scheef trekt waardoor het lijkt alsof het een hele toer is om de sjaal te breien. Maar het is echt een gemakkelijke sjaal om te breien, ook voor mensen die niet zo geoefend zijn in het breien van ajourwerk.

En dan de eerste handschoen die ik gebreid heb.
Gemaakt van het restant sokkengaren van de baret.


Helaas niet zo'n mooie foto.
Nu de linker nog.........die moet uiteraard in spiegelbeegebreid worden.
Er gaan zeker meer handschoenen volgen, met en zonder vingers, wanten enz. Net zo leuk (of misschien nog wel leuker) dan sokken breien! Mijn eerste handschoen was reuzespannend om te breien. Ik was al lang nieuwsgierig naar hoe je nou zo'n handschoen moet breien. Dat is voor mij altijd het leukste moment, het uitpuzzelen van hoe iets gemaakt moet worden.


Omdat ik tijd tekort kom om alles zelf te maken voor de winkel, breien andere mensen ook  hele leuke dingen voor de winkel.
Zoals deze mooie sjaal, gemaakt van 1 bol sokkengaren.



Het leuke van deze sjaal is dat je hem op meerdere manieren kunt dragen.

Wat dacht je van deze prachtige dunne col van Lace Merino van Lana Grossa?



Heerlijk zacht! En dan die kleur, echt mijn lievelingskleur.

Wat ben ik toch een bofkont met zo'n heerlijke winkel en zulke lieve mensen die graag iets moois voor me maken.

Woensdag, donderdag en vrijdag hebben we nog opruiming in de winkel. Zaterdag moet ik helaas de opruimingsspullen weer aan kant doen omdat de lesruimte weer gebruikt gaat worden voor de beginnerscursus. (maar dat is natuurlijk ook weer heel erg leuk!)

Fijne dag nog,
Gerda

3 opmerkingen:

Olga zei

Supergaaf is de handschoen mam!

Antje zei

Wat een prachtige sjaal. Vind de kleuren super.
En ook je handschoen is heel mooi, succes met de tweede.Ik ben een bolero aan het breien, en weet soms niet of ik zal gaan breien of met de lapjes ga frutselen.
Maar dat is een luxe-probleem, nietwaar?
Groetjes, Antje

Betsie zei

Je handschoen is heel mooi, heb je de andere al af?
Jaren geleden, ik denk wel 25 jaar heb ik er ook een paar gebreid van sokkenwol, ze zitten heerlijk warm!!!
Heb er al erg lang meegedaan,nu beginnen ze iets te slijten, en wik ik er weer een paar gaan breien.
Het patroon van deze handschoenen zat perfect en stond in een Ariadne, die zal ik weer een gaan opzoeken!
Ik brei ze weer van sokkenwol!

Vriendelijke groeten van Betsie!