donderdag 26 januari 2012

"Gedichtendag"

Vandaag is het gedichtendag. Op heel veel blogs staan gedichten.
Helaas ben ik zelf geen ster in dichten, gelukkig zijn er andere mensen die daar weer goed in zijn.

Toen het een aantal jaren geleden niet zo goed ging met onze jongste dochter, vond ik op een dag dit gedicht geplakt aan de muur van haar slaapkamer.


Wat was ik blij dit gedicht bij haar op de kamer te vinden! Ze was heel onzeker over van alles en nog wat, vooral over haar zelf. Hoe vaak wij haar al verteld hadden dat ze een geweldige meid was, mooi, van binnen en van buiten en dat wij allemaal onvoorwaardelijk van haar houden, niets leek te helpen. 
Toen ik dit gedicht op haar kamer zag hangen wist ik dat ze weer op de goede weg was.
Ik vond het zo mooi, dat ik haar heb gevraagd om het voor mij uit te printen. Het gedicht heeft lange tijd boven mijn naaimachine gehangen op mijn naaikamertje.

Gelukkig gaat het weer veel beter met haar, misschien dankzij dit gedicht?

Fijne dag nog,
Gerda

2 opmerkingen:

Sunny zei

dank je wel voor het delen van het mooie gedicht

ina zei

mooi Gerda.