dinsdag 24 april 2012

"Recept appelcrisp"

Afgelopen zaterdag hielden we een demo-dag in samenwerking met Vos naaimachines uit Emmen en Meeuw Meubel met hun quiltframes.
Het was een zeer geslaagde en gezellige dag. Het was lekker druk en iedereen kon uitgebreid advies vragen over het quiltframe en de naaimachines. Helaas ben ik vergeten om een paar foto's te nemen om op dit blog te plaatsen. Sorry.


Ik had voor bij de koffie en thee een appelcrisp gebakken en die viel in de smaak! Heel wat mensen hebben gevraagd naar dit gemakkelijk te maken appeltaartje, dus bij deze het recept:

Maak een deeg van 
125 gram havermout
200 gram bloem
180 gram gesmolten boter
200 gram bruine suiker
2 theelepels bakpoeder

Roer het deeg gewoon even met een lepel door elkaar. Geen gedoe met een mixer of iets dergelijks.
Verdeel de helft van het deeg over de bodem van een rond middelgroot bakblik. Even een beetje aanduwen met de ronde kant van de lepel.
Ik doe altijd een stukje bakpapier onder in mijn bakvorm. Dan is de taart er gemakkelijker uit te krijgen en je bakvorm blijft een stuk schoner.

Maak nu een vulling van:
3 zoete appels, geschild en in blokjes gesneden
3 theelepels kaneel
1/2 kopje kristalsuiker

Verdeel de appelvulling over de bodem van de taart verdeel hieroverheen het andere deel van het deeg.

Bak de taart ongeveer 45 minuten in een oven van 200 graden.

Eet smakelijk!!
(pas op, dit recept is zeer verslavend)

Fijne dag nog,
Gerda

2 opmerkingen:

Miny zei

Dat ga ik proberen, lijkt me heerlijk.

Groeten Miny

Balsemien zei

Ik ga het ook uitproberen!
Klinkt lekker en gemakkelijk!