donderdag 31 mei 2012

"Eindelijk weer aan het werk"

Zo'n 2,5 jaar geleden kreeg Rob, mijn echtgenoot, het vreselijke bericht dat hij na een dienstverband van ruim 22 jaar wegens reorganisatie werd ontslagen.


Een enorme klap was dat.
Eerst denk je; Ach, over een paar maandjes is hij vast ergens anders wel weer aan de slag. Hij heeft immers heel veel ervaring.

Toch liep het heel anders.
Hij solliciteerde zich wezenloos en er gebeurden de meest vreemde dingen. Ik zal jullie de details besparen, maar hij heeft de afgelopen jaren heel veel voor zijn kiezen gekregen.


Je komt terecht in een emotionele achtbaan en soms was het  erg moeilijk om te blijven geloven dat het ooit weer goed zou komen. Rob loopt tegen de 50, en dan schijn je te oud te zijn voor de meeste werkgevers. 
Gelukkig is Rob een geboren optimist, dus de moed bleef er (meestal) in.

Tot zo ineens een week of 2 geleden.
Rob raakte aan de praat met een bedrijf, kon meteen op gesprek komen en. . . . . . .
Tot onze stomme verbazing kreeg hij direct tijdens zijn eerste gesprek te horen dat hij meteen aan de slag kon.




Afgelopen dinsdag is Rob voor het eerst weer aan het werk gegaan.

Dat is voor iedereen hier in huis weer erg wennen, maar hier willen en kunnen we heel goed aan wennen!!
Het is erg vermoeiend voor hem op dit moment. Allerlei nieuwe indrukken, maar ook de lange dagen hakken er flink in. Voorlopig moet hij iedere dag op en neer reizen van Staphorst naar Hoofddorp. Gelukkig is het dagelijks op en neer reizen tijdelijk, dus het zal op termijn gemakkelijker voor hem worden.

Graag wil ik iedereen bedanken voor de lieve, opbeurende en meelevende woorden in de afgelopen jaren. Ze deden ons goed en het gaf ons moed om verder te gaan.

Vaak kreeg ik de afgelopen jaren de vraag of ik de winkel wel aan bleef houden. Vreemd, dat was nou juist de enige houvast in al die tijd. En dat niet alleen, het was een heerlijke afleiding voor zowel Rob als mij. Het was goed om zinvol bezig te zijn en onder de mensen te zijn. De winkel met al haar fijne klanten heeft ons er voor een groot deel doorheen gesleept. We hadden er niet aan moeten denken om dagelijks met z'n tweetjes thuis te zitten. Daar zijn we nog niet aan toe.

Dus lieve mensen, jullie begrijpen het goed. Jullie zijn van mij voorlopig nog niet af want de winkel blijft nog jaaaaaaaren open!
Het is veel te leuk en fijn om de winkel te hebben.

Fijne dag nog,
Gerda


8 opmerkingen:

Marije zei

Wat fijn voor dat Rob weer aan de slag kan. Veel succes in zijn nieuwe baan. Ik spreek je maandag wel.
groetjes, Marije

mieke zei

Dat is heel goed nieuws. Gefeliciteerd.

quiltingmieke zei

piep


wat fijn meid,
hoop dat je man fijne nieuwe collega s heeft en een job die hem erg bevalt

dikke knuffel

Mieke

Marina Fluit zei

Rob gefeliciteerd!
Gisteren las ik ergens dat je als 'oudere' werknemer nog steeds meetelt, maar dat het langer duurt voor je een nieuwe baan hebt!!!! Ik dacht nog: ja ja....
Maar nu ik dit hoor, het klopt dus helemaal, als je maar doorgaat met zoeken! Gerda zal je hulp wel missen met de winkel, wanf daar krijg je nu minder tijd voor.
Elk voordeel heeft zijn nadeel toch?
Groetjes uit den Dolder,
Marina Fluit.

Anoniem zei

Fijn dat je weer werk hebt, succes!
groeten, Ben en Truus.

Dineke zei

Gefeliciteerd met de nieuwe baan van je man.

wilma zei

gefeliciteerd!! wat een fijn bericht! groeten wilma

ria vogelzang zei

WOW!WOW!WOW! Van harte!!!!
Ik hoop dat het hem heel erg goed bevalt!
Liefs, Ria.