woensdag 23 mei 2012

"Lekker weertje zeg!"

Ongetwijfeld hebben jullie ook gemerkt hoe warm het vandaag was.
Ik ben een echt zomermens, gek op warmte.
Vandaag dus vroeg uit de veren en even naar de wekelijkse markt in het dorp.
Daar kocht ik deze heerlijke zomerkoninkjes, jummie, jummie.


Thuisgekomen nog even lekker een kopje cappucino gedronken met dochter Larissa.

Larissa stapte op de bus richting school en ik ging fijn op de fiets naar de winkel.




Tot vanavond Larissa!
Doei mam!


Van de mijn huis naar de winkel is maar een klein stukje fietsen. Fijn om even van het mooie weer en de mooie omgeving te genieten.





Aangekomen in de winkel eerste even mijn achterbuurvrouwen begroeten.



Wat groeien die lammetjes toch hard. Ze zien er zo lief uit.
Grappig om te zien als ze voer krijgen. Dan hollen luid mekkerend achter elkaar aan richting de maaltijd.

Natuurlijk kwamen er allerlei gezellige klanten en quiltgroepen langs.

Maar er kwam ook onverwacht nog een vertegenwoordiger langs met breigarens.
Ik kocht onder andere dit nieuwe lace-garen, mooi voor een lekker warme sjaal. (daar moet je nu niet aan denken natuurlijk)

Superzacht door de zijde!

's Avonds bij thuiskomst werd ik ontvangen door het ontvangstcommité, waarvan deze dame voorzitter is:


Vrouwtje, mag ik naar buiten???
Ja, natuurlijk. Maar alleen met je tuigje aan en aan het lijntje.
Neem Crazy en Noortje ook maar mee.

 Noortje, de oudste van het stel, doet verwoede pogingen om de tuin te verlaten. Ze is jaren geleden weggelopen en toen is ze 2 weken zoek geweest. Wat waren we ongerust.

Gelukkig zitten we bij ze in de tuin en kunnen we goed op ze passen, tot ongeveer een uur of 7 toen het erg begon te waaien en te druppen.
Hier in Staphorst is nagenoeg geen onweer geweest maar wel een verfrissende bui.
En dat is ook weer fijn, dan kunnen we deze mooie dag iets frisser afsluiten zodat we lekker kunnen slapen.

Fijne dag nog,
Gerda

2 opmerkingen:

Kiekplaotiesenzo zei

wat een leuk verslag gerda! het was zeker een zeer warme dag, maar ook voor ons, heerlijk ! Ben weer uit bed gegaan ( te warm) en de p.c. maar even aan..... tja... groet.

quiltingmieke zei

piepn leuk berichtje om te lezen en idd heerlijk die zonnestraaltjes he

knuf mieke