zaterdag 5 mei 2012

"Q"-koorts


Jazeker, ik heb op dit moment flink het Quiltvirus te pakken. Man en kinderen klagen dat ik het wel erg te pakken heb, ze zien me voortdurend in de weer met lapjes, scharen, naalden enz.enz.
Al een paar weken ben ik druk met het maken van de "Vintage Rouge" en na hard zwoegen ben ik klaar met het middendeel van de quilt.

Wat vinden jullie, mooi he?

Het is een vreselijk leuke quilt om te maken. Er zitten allerlei technieken in. Normaal patchwork, Engels patchwork (met de kartonnetjes erin, net als met de hexagonnetjes), een beetje stichery. Echt leuk afwisselend om te doen. Als hij klaar is, is de maat ca. 200x200 cm.


Nog even wat detailfoto's van mijn beauty:


Het blokje rechts onderin is gemaakt met Engels paperpiecing.



Een blokje met een klein beetje stitchery.



En het midden van de quilt, ook Engels paperpiecing.

Heb je ook zin om deze quilt te maken?
Er zijn nog enkele plekken vrij voor deze leuke B.O.M.
Kijk even op de website van ons:
Daar kun je alle informatie vinden over dit leuke project.

Natuurlijk is de (gedeeltelijke) quilt op dit moment te vinden in onze winkel in Staphorst, dan kun je hem eventueel ook even komen bekijken.

Komende week ga ik uiteraard weer hard aan het werk met deze mooie quilt, ik hoop dat ik de top zeer binnenkort af heb.
Wordt vervolgd!

Fijne dag nog,
Gerda




1 opmerking:

ria vogelzang zei

Het is echt een plaatje van een quilt!! Veel plezier en de rest van je familie sterkte met zo'n "behepte" quiltverslaafde! ;)
Groetjes uit Ommen