zondag 24 juni 2012

" Mooi handwerkweer"

Onze jongste dochter is 2 weken op stage en daardoor komt ze 2 weken niet thuis. Ze logeert bij "grote" zus in Utrecht. De dames hebben het reuze gezellig samen.

Sinds Larissa op stage is, gebeuren hier in huis de vreemdste dingen. . . . . . . . .
Iets wat ik al jaren niet meer gewend was: DE WASMAND IS HELEMAAL LEEG!!!!



Ook de badkamer ziet er zelfs na een paar dagen niet  poetsen nog steeds uit om door een ringetje te halen.
Gelukkig verveel ik me niet, ik heb genoeg hobby's.



Afgelopen dagen was het weer verschrikkelijk, maar dat had je zelf ook vast wel al gemerkt.
Omdat ik tijd "over" had (nou ja, over. . . . ) ben ik lekker aan het handwerken gegaan.

Eerst heb ik een lekkere klos roze Hoooked garen gepakt en daar een mooi tasje voor kleine dametjes van gehaakt.


Het pakketje hiervoor is verkrijgbaar in de winkel.

Ook aan de "Vintage Rouge" moest ik nodig weer eens iets doen.
De 4 buitenste randen moeten nog gemaakt worden. Ze bestaan voornamelijk uit appliquatie, en dat is niet helemaal mijn ding. Alhoewel, als ik er mee bezig ben, is het toch ook wel altijd weer leuk. Het is meer het er tegenop zien van de vele handelingen, dan van het appliqueren zelf.



Ik heb de bloem, steeltjes en de blaadjes eerst even vastgezet met de kleine appliquatiespeldjes van Clover. Als alles definitief op de goede plaats zit, plak ik ze zo hier en daar een beetje vast met de plakstift van Sewline. Dat is handiger dan appliqueren met speldjes erin. Je hebt dan geen last van draden die achter de spelden blijven steken en het werkje verschuift niet meer.

Tussen de blaadjes moet ik per rand nog 14 besjes appliqueren van 1 inch doorsnee. Dat is dus voor 4 randen 56 stuks. Héééééél veel dus. Verstand op nul en blik op oneindig.

Ik ga nog snel even aan de slag. Voor ik er erg in heb is het weer vrijdag. Dan komt Larissa weer thuis en dan zal de wasmand wel weer uit puilen.

Fijne dag nog,
Gerda

1 opmerking:

ria vogelzang zei

Wow, wat is dat toch een prachtige quilt!!
Ik beloof al zolang om eens te komen, maar dat moet toch echt maar even hoor! Neem ik dat zware boek wel eve mee.....
Groetjes uit Ommen!