zaterdag 7 juli 2012

"Eng beest"

Kijk eens wat wij aan de muur bij de garage hebben zitten!


Een vleermuisje. Ben er niet echt een liefhebber van, maar het is toch wel interessant om het beestje goed te kunnen bekijken. (maar dan wel op een veilige afstand natuurlijk)

We hebben allerlei beesten rond huis. Egeltjes, vogels, kikkers, SPINNEN (jakkes), muizen en zo heel nu en dan een hermelijntje.
Met de laatste bezoeker ben ik niet zo blij. Het is wel een mooi beestje om te zien, maar hij is niet echt aardig voor alle andere dieren hier rondom en in huis.

Wat wel heel leuk is, is dit jonge mini konijntje wat dagelijks bij ons in de tuin zit te knabbelen. Ik denk dat hij of zij een week of 6 oud is.


Veel mensen vragen aan mij of ik niet bang ben dat het konijntje alles opknabbelt in de tuin.
Nee, daar ben ik helemaal niet bang voor. Ieder najaar brengen we zo'n 1000 kg. snoei afval weg en daar mag dit konijntje best een paar kilo van op snoepen. Scheelt ons weer een kruiwagentje afval.
Best leuk om dagelijks bezoek te krijgen van zo'n klein onschuldig konijntje.
Lief he?!

Fijne dag nog,
Gerda

1 opmerking:

ria vogelzang zei

Dat konijntje is echt een schatje! Hier in Ommen zie ik ze ook vaak in het wild. Zo'n lief gezicht.
Maar dat vleermuisje...... interessant; oké......, maar leuk, nou nee..... liever niet zo dicht bij mijn huis in de buurt, denk ik toch...!
Ben benieuwd of ie blijft komen; of zelfs daar ergens een slaapplaatsje maakt.... brrrrrrr..... :/
Fijne zondag!