vrijdag 31 augustus 2012

"Open dag"

Open dag 20 augustus 2011

Het is de laatste dagen rustig van mijn kant, want ik ben druk met het voorbereiden van onze jaarlijkse open dag.
Morgen, zaterdag 1 september van 10.00-16.00 uur is het zo ver.
Ons hele gezin is de sigaar, ze komen me allemaal helpen!
Dat gaat altijd met veel plezier en zonder tegenstribbelen, want we genieten allemaal van deze leuke en gezellige dag.
Jongste dochter heeft zelfs een dagje vrij genomen van haar bijbaantje bij de groenteboer.


Zoonlief heeft toegezegd om ook te komen helpen. Hij gaat morgen in alle vroegte samen met zijn vader de tenten opbouwen. Gisteren is hij naar de winkel gekomen om  de cursusboekjes te nieten en   te vouwen.


Hij heeft daarbij hulp gekregen van zijn beste vriend en er vliegen heel wat flauwe opmerkingen over de tafel. (waarbij ik meestal de pineut ben)

We hebben een nieuw pakket gemaakt, deze is vanaf morgen verkrijgbaar in de winkel.


Is het geen plaatje?

Op mijn vraag aan de heren over een geschikte naam voor deze quilt, krijg ik een aantal leuke suggesties, maar soms denken die jongelui toch een beetje anders dan ik.

Zo krijg ik de volgende mogelijke namen van de heren:
Uit de bocht, Doorgedraaid, Draaikolk, en wat dacht je van "Slokkie teveel"??? (daar moet je volgens mij een jaar of 20 voor zijn om zoiets te bedenken)

We hebben een naam gevonden: "Marble Magic".
Maat van de quilt is 92 x 92 cm. Ik zal aan Rob vragen of hij hem binnenkort in de webshop wil zetten.


Straks nog even verder met de laatste voorbereidingen voor onze open dag morgen, we hebben er ongelofelijk veel zin in!


Wij zijn er bijna klaar voor:
· De cursusboekjes zijn gedrukt.
· De docentes zijn uitgenodigd .
· De voorbeeldquilts zijn binnen.
· We hebben goed weer besteld (en het schijnt nog te werken ook…).
· De Firma Meeuw is helemaal klaar voor de demonstratie.
· Mevrouw Vos is gebeld en heeft ons verteld, dat ze erg veel zin heeft in de demonstratie “Stipwerk”.
· We hebben de tent al van de zolder gehaald.
· We hebben wat lekkers voor bij de koffie gehaald.
· We hebben alleen de koffie en thee nog niet gezet, want die krijgt u lekker vers van ons!


Vanavond lekker met de beentjes omhoog en vroeg naar bed, morgen moet ik lekker fit en fris zijn.

Tot morgen!

Fijne dag nog,
Gerda

2 opmerkingen:

annemieke zei

Was erg gezellig zaterdag bij de open dag.
Groet Annemieke.

ria vogelzang zei

Het was echt heeeeeel gezellig!!!