dinsdag 9 oktober 2012

"Wingspan shawl"

Ik heb, net als veel van jullie, een nieuwe winterjas gekocht. Een moeilijk kleurtje, heel donkerpaars.
Natuurlijk moest er een shawl bij, liefst eigen-gebreid natuurlijk.
Op het blog van Gina kwam ik deze leuke tutorial tegen van deze mooie shawl.

"Wingspan Shawl"

Het patroon is ook te vinden op www.ravelry.com, maar daar staat hij in het Engels op. Gina heeft een vertaling gemaakt van het patroon. Dank je wel Gina!
De shawl is gebreid van 1 bol sokkengaren in een mooi kleurtje. Het is een eenvoudig patroon met een geweldig leuk effect. En, héééél belangrijk; hij is lekker gemakkelijk te breien bij de televisie. Lekker kopje thee of koffie, kacheltje aan, een lekker t.v. programma er bij aan en breien maar. Na een paar avondjes is je mooie, warme en originele shawl klaar.
Echt, hij is niet moeilijk te breien!

(zelfs ik kan het!)
Fijne dag nog,
Gerda 

2 opmerkingen:

Antje zei

Ik heb geen nieuwe jas, dus hoef eigenlijk ook geen nieuwe shawl, maar deze is wel prachtig zeg.
Wat een mooie kleur.
Groetjes, Antje

Gingini zei

Hij is mooi geworden Gerda! Komt hij in de winkel te hangen? Dan kom ik hem wel even bewonderen. :)