zaterdag 19 januari 2013

"Wat ben ik toch een bofkont"

Als winkeleigenaar kom je altijd de leukste mensen tegen, die prachtige werkstukken komen showen.
Ik zie zoveel prachtigs voorbij komen in de winkel!!
Vandaag kwam niemand minder dan Nel Meijer langs. In het verleden heeft ze bij ons in de winkel lesgegeven, o.a. een cursus Hundertwasser.

Nel heeft heel veel quilts gemaakt, wel 80 grote! Ik sta altijd versteld van haar enorme productie.
Tegenwoordig maakt Nel veel kleine quiltjes, die ze samenvoegt tot een boek van textiel.

Voorkant boek van textiel. 

De maat van het boekje is ongeveer 15x20 cm. Kun je je voorstellen wat voor priegelwerk Nel verricht met het maken van deze boekjes?
Iedere keer weer als Nel langskomt om al dat moois te laten zien, sta ik weer versteld van haar enorme creativiteit.
Ieder detail is tot in de puntjes uitgewerkt.



Het zijn echt prachtige kleine kunstwerkjes.
Ik geniet altijd heel erg van een bezoekje van Nel, wat is ze toch een bijzondere vrouw en kunstnares.

Als je zoveel quilts hebt gemaakt, heb je natuurlijk heel veel restanten stof.
Nel heeft daar iets op gevonden:


Ze heeft een vliegengordijn gemaakt van kralen van stof.
Als dat niet creatief is! 


Tot slot nog even een mooi winters plaatje vanuit de cursusruimte.
Zomers lopen er de schaapjes en lammetjes en als het vriest heb ik de kinderen achter de winkel aan het schaatsen. Ziet er gezellig uit, toch??

Fijne dag nog,
Gerda


1 opmerking:

Gingini zei

Ha Gerda, wat was het een leuk boek hé! Nel is zo verschrikkelijk inspirerend!