maandag 13 mei 2013

"Malta"


Ons zonnetje in huis, Larissa, is voor school 5 maanden op stage op Malta.
Het "arme kind" is veroordeeld tot het werken in de poolbar van 5 sterren hotel Fortina in Sliema.
Wat een straf.


Ook het uitzicht op Valetta vanaf haar werkplek is bijzonder vervelend.


Omdat dit allemaal wel heel zwaar voor haar moet zijn, hebben we besloten dat we haar maar even moeten bezoeken. . . . . 

Om samen met haar het eiland te kunnen bezichtigen hebben we een auto gehuurd.
Je moet dan natuurlijk wel links gaan rijden en rechts sturen. 
IEUW !!!!


De wegen zijn verschrikkelijk hier. Ze hebben hier volgens Rob geen verkeersdrempels maar verkeerskuilen.
Rijden is hier doodeng. Niemand kent verkeersregels, er staan bijna nergens bewegwijzeringsborden en het is een grote chaos op de weg. 

Hoe gek  het ook klinkt, we hebben vandaag toch een mooi vissersdorpje kunnen vinden.


 En wat kwamen we daar tegen??


Een echt origineel Maltese patchwork afdekkleed voor een vissersbootje.
Ik ga de maakster een gratis beginnerscursus aanbieden denk ik.

Voorlopig ben ik nog een paar dagen op Malta, maar de winkel is gewoon open.

Fijne dag nog,
Gerda

1 opmerking:

ria vogelzang zei

Had ik je bericht toch helemaal gemist....... en ondertussen ben je al weer thuis.....
Wel prachtige foto's!! Ik kom snel de verhalen eens horen, zeg!
Welkom thuis!
:)