zaterdag 8 juni 2013

"Met blijdschap geven wij kennis..."

Gezinsuitbreiding:
 
Afgelopen tijd is D.H. Rob druk in de weer geweest met hout, hamer, zaag, spijkers enz.
Hij is net als ik freubelaar en maakt graag alles zelf.
Zo is er het plan ontstaan om kipjes te gaan houden. Rob heeft uiteraard zelf het hok gemaakt.
 
Gisteravond was het dan zo ver, we konden onze 3 Wyandotte krieltjes ophalen.
 
 
Zijn ze niet schattig??? Het zijn echt nog inie-minie kipjes.
Ze snapten niet dat ze gisteravond laat het nachthok in moesten, daar hebben we ze een handje mee geholpen.
Wij moeten nog veel leren over hoe je voor een kip moet zorgen, maar gelukkig heb ik een mooi informatief boek gekocht waar ik veel aan zal hebben.
 
Fijn weekend.
Gerda

3 opmerkingen:

els b zei

Wat leuk! In mijn postzegeltuin is het geen optie maar anders...
Fijn weekend!

ria vogelzang zei

Wat een schatjes!!!
Heeft me altijd al leuk geleken!
Geniet van jullie nieuwe hobby.... :)
Groetjes, Ria.

Dineke zei

Wat leuk, geniet van de kipjes. Is het hok groot genoeg? Wij begonnen in 2006 met 2 kipjes en 1 haan. Maar vonden het zo leuk dat er een jaar later een groter hok werd gebouwd. Nu 9 hollandse krielhennen en 1 haan. Zelfs al twee keer kuikens in een broedmachientje formaat eierkoker. Ook de kippenhobby kan leuk uit de hand lopen.