zondag 7 juli 2013

"Eindelijk, zomer!!"

Wat was het vandaag een heerlijke zondag.
Lekker onderuitgezakt in de tuin, wat wil je nog meer.


 Zie je die kikker? Er zitten flink wat kikkers in onze tuin. Ze maken 's nachts knap lawaai, tot grote ergernis van onze zoon.


Helaas is dit de oogst van onze aardbeienplanten tot nu toe. Morgen toch maar langs de supermarkt om een bakje te halen.

De heren zaten lekker te chillen in de schaduw onder de blauwe regen.
't Is wel even wennen zo'n mannengezin.
Tot voor kort hadden we een echt vrouwengezin met 2 dochters. Op zo'n mooie dag als vandaag zouden we bijvoorbeeld samen nagels lakken of elkaars wenkbrouwen epileren. Natuurlijk een kop thee erbij met iets lekkers uit eigen keuken.
De mannen in huis zitten liever met een biertje flauwe grappen te maken. Mij laten schrikken is hun favouriet. En als ze succes hebben, hebben ze de dikste pret.
Maar ik klaag niet met mijn mannengezin, hoewel ik de meiden wel heel erg mis.

De oudste dochter woont in Utrecht, die zie en spreek ik regelmatig.

De jongste zit sinds 1 april op Malta, ze komt rond 1 september weer thuis.
Bovenstaande foto is een paar jaar geleden van haar gemaakt op een talentenjacht in schouwburg Odeon in Zwolle.
Wat mis ik deze kanjer met haar dwarsfluit. Nog ruim anderhalve maand, dan komt ze weer terug.
(en ik als moeder weet hoe erg zij haar dwarsfluit mist)


Ondertussen ben ik voor de bijl gegaan voor dit leuke boek van Arne en Carlos.


En dan wel voor deze vrolijke gehaakte deken.


Verwacht nou niet dat hij volgende week af is hoor, hij is gewoon voor "de leuk".
Een heerlijk zomerwerkje voor in de tuin en voor op vakantie. Zo'n bloemetje is zo gehaakt, maar het moeten er wel héél veel worden om een deken van te kunnen maken.

Deze gebreide muizen staan ook nog op mijn verlanglijstje, zijn ze niet enig?

Fijne dag nog,
Gerda



3 opmerkingen:

Wietskes Quilts zei

Ha Gerda,
Ik zie dat jullie ook al aan het genieten zijn van de heerlijke zomer. Maar dan wel zonder dochters begrijp ik.
Nou ja, als ze maar weer veilig thuis komen, dat is belangrijk.
Je bent behoorlijk veelzijdig bezig hoor, leuk!
groetjes
Wietske

Carin zei

Je bloemetjes voor de deken zien er prachtig uit. Bloemetjes haken okee, maar om ze daarna allemaal aan elkaar te zetten ....

Larissa zei

Ik mis jou ook mam!
Traantjes in mijn ogen toen ik dit las.

Dikke kus,
Laris