woensdag 22 januari 2014

Druk, druk, druk.....

Wie heeft er geen last van:
Tijd te kort.
Afgelopen weekend hadden we een vriendin op bezoek die we 15 jaar niet meer hadden gesproken. 
Via Facebook kwamen we haar weer tegen. Ze had jaren in Egypte gewoond, waardoor het contact verwaterd was. Heel jammer, maar we hebben zondagmiddag 15 jaar bijgepraat. Wat is het toch leuk dat je via social media weer contact kunt zoeken met mensen. 

Natuurlijk ben ik ook druk met allerlei handwerkjes.


Deze quilt maakte ik met een balipop en een meter basisstof. Het patroon vond ik op de website van Moda fabrics: klik hier voor website
Je kunt er allerlei gratis patronen vinden, leuk om eens te neuzen.

Het was een leuke, snelle quilt om te maken, en de omschrijving was superduidelijk.
In slechts 2 weken tijd heb ik deze 1-persoons quilt gemaakt.


Een spetterend achterkantje er achter en eenvoudig doorgequilt met alleen rechte lijnen. 
Heerlijk om een keertje een snel-klaar-project te maken. 

Ik heb nog een breiwerkje onder handen, daarover later meer.

Natuurlijk heb ik net als ieder ander mijn belevenissen en bezigheden thuis.
Huishoudinkje, man, kids & cats.


Waaronder deze jongedame van 17.
Haar oogjes zijn slecht, ze hoort slecht en is broodmager. Ze komt nooit alleen buiten.

Vanavond kregen we de schrik van ons leven.
Noortje, zo heet ze, was hem gesmeerd via onze tuindeur die was opengewaaid toen onze zoon hout ging halen voor de kachel.
Omdat ze niets hoort als je haar roept, moesten we met zaklantaarns de tuin in om te zoeken.
Gelukkig is ze niet zo snel meer, ze zat heerlijk te kijken in de tuin.

Aangezien we haar jaren geleden een keertje op deze manier 2 weken kwijt zijn geraakt, zijn we heel blij dat ze nu weer lekker warm voor de kachel zit.

Nog een fijne dag,
Gerda




Geen opmerkingen: