zondag 5 januari 2014

"Winkelen buiten openingstijd"

Afgelopen 2 weken ben ik vrij geweest., de winkel was immers dicht.
Ik ben lekker bijgekomen en uitgerust en kan er weer een tijdje tegenaan. 
In mijn vakantie heb ik heerlijk kunnen luieren, kokkerellen, feesten en handwerken.


Zo had ik deze balipop nog liggen, ik had er al een tijdje zin in om iets leuks en snels mee te doen.
Na wat zoeken op internet kwam ik een leuk patroon tegen. 
Met nog een lapje uit privecollectie erbij heb ik deze quilt gemaakt.


Na het maken van de top is er natuurlijk een achterkant, tussenvulling en garen nodig. 
Omdat ik de gelukkige bezitter ben van de sleutel van de winkel, kon ik zelf in alle rust shoppen. 
Wel kaal en ongezellig hoor, zonder klanten.
Helaas kon ik geen advies aan anderen vragen.

Maar ik ben er uit gekomen. 


Bij zo'n kleurrijke quilt, moet een mooi pittig garentje.


Het is het klosje links onder geworden.

Ook voor een ander quiltje moest ik nog een lapje voor de achterkant en een mooie quiltsjabloon met verenpatroon.


Dit is mijn "score". 
Ik stapte na een half uurtje met een blij gevoel mijn eigen winkel weer uit.
Gek he?

Voorlopig kan ik weer vooruit.

Vanavond nog even de randen om de quilt zetten, dan kunnen we morgen met de bee de boel sandwichen. 


Fijne dag nog,
Gerda

1 opmerking:

Carin zei

Wat een superleuke quilt is dta geworden, lijkt me een erg leuk patroon om te maken.
Kleur van garen past er goed bij.
Succes met al je "aankopen".