woensdag 12 maart 2014

"Hup, weer aan 't werk!"

Wat was het een prachtig weer de afgelopen dagen.
Ik was een aantal dagen vrij en ik heb genoten.

Maar ik heb niet alleen in de tuin gezeten om te genieten van het zonnetje.

Inmiddels heb ik al een jaar of 10 een UFO in de kast liggen, de Moon Glow van Jinny Beyer. 
Zo nu en dan maak ik eens een blok, maar het tempo wil er toch niet echt in komen bij het maken van deze beauty.
Dat is toch te gek voor woorden bij zo'n prachtige quilt.
Dus, moed bij elkaar geraapt en lekker aan de slag.



Ik heb afgelopen dagen 2 van deze blokken gemaakt en een aantal andere blokken aan elkaar gemaakt.




Nog een paar randjes rond een paar blokken maken en dan hoef ik alleen nog maar het middelste blok en de randen te maken. 
Zal het dan toch ooit een AFFO worden?

Naast het quilten heb ik nog meer lievehebberijen, waaronder koken en bakken.
Ik kan niet wachten tot het televisieprogramma Heel Holland Bakt weer begint. 


Voor mijn verjaardag een aantal maanden geleden, heb ik dit boek gekregen waar fantastische (bak) recepten in staan. Een aanrader.

Afgelopen dagen heb ik weer een voorraadje in mijn vriezer aangelegd.


Deze zeeuwse bolussen zijn heel gemakkelijk te maken en ze smaken heerlijk.


Van deze betronse appeltaart krijg je ook geen genoeg. 
Op foodtube, klik, kun je een filmpje bekijken waarop te zien is hoe hij samen met zijn kleindochtertje deze taart bakt. 
Heel schattig hoe hij met zijn kleindochter omgaat.
Ik kijk graag naar filmpjes van Cees Holtkamp. Leuk om van een echte banketbakker tips te krijgen.
Zo laat hij bijvoorbeeld zien dat hij het deeg oprolt alvorens hem in de vorm te doen, heel handig.


Als afsluiter heb ik nog 2 ciabatta's gebakken. Dit recept komt niet uit het boek maar heb ik ergens anders vandaan.

Morgen is het feest weer voorbij, dan ga ik weer aan de slag in de winkel.
Heb er zin in.

Fijne dag nog,
Gerda




2 opmerkingen:

conny's quilts zei

Wat een heerlijke dingen heb je gebakken! En die quilt verdient het echt om een affo te worden, fijn dat je hem uit de UFO kast hebt gehaald

Saskia Smit zei

Lekker allemaal.