vrijdag 30 mei 2014

"Rob de Bouwer"....

Ja, zo kan ik mijn echtgenoot wel noemen.
Hij mag net als ik erg graag iets leuks met zijn handjes maken. Geen lapjes, maar stenen, planken, schroeven en meer van dat soort materiaal.
De meeste jaren knutselt hij in of om huis wel weer iets leuks.


Jaren geleden ontstond er het idee om een houtgestookte pizzaoven te bouwen in de tuin en afgelopen voorjaar werd het "project" gestart.



Weken was hij druk in de weer met beton storten, metselen, beton storten, isolatie-beton storten, beton storten (ja, het wordt vervelend) en een oven bouwen van vuurvaste stenen.
Het was een kleine bouwplaats bij ons in de tuin, met grote bergen zand, stenen, betonmixers, snoeren en andere rotzooi. 


 De oven is bijna klaar, er moeten nog wat kleine dingen gedaan worden.




Afgelopen week moesten we beginnen met "instoken". Dat wil zeggen, langzaam iedere dag de temperatuur wat hogerop stoken tot een temperatuur van maar liefst 350 graden.

Vanavond was het dan eindelijk zover. We bakten onze allereerste pizza uit onze eigen hout gestookte pizza oven.


Met een lekker wijntje erbij, waanden we ons bijna weer in ItaliĆ«. 

De pizza's hoeven maar 2 tot 3 minuten in de oven en ze zijn heerlijk voorzien van echte "bubbels" in de rand. Ze smaken als "echte" pizza's. 

Rob heeft een berichtje op Facebook geplaatst. 
Opvallend hoeveel "vrienden" hij vanavond  zo ineens heeft. . . . 

Fijne dag nog,
Gerda


PS: Hebben jullie ons al gevonden op facebook?

2 opmerkingen:

ria vogelzang zei

Je snapt dat ik meteen begon te glimlachen bij je blog-titel, he?!
"Rob de Bouwer" .... alias .... de bekende "Bob"..! :)
Maar wat een prima pizza zie ik dan langskomen!! Super!!!!!!
Dat ziet er uit als een succes!
Thumbs up, Rob!!

Elni Langeveld zei

Ik vind het knap! Goed gedaan Rob!