vrijdag 31 oktober 2014

Het zit er weer op

Vandaag zijn we naar het Quiltfestival in Houston geweest.
Wat een belevenis!!!
We stonden rond 9 uur al voor de deur, een uur te vroeg.
Dat was maar goed ook, want het was een hele opgave om de auto nog ergens te parkeren. 
In de hal op de eerste verdieping zit de Starbucks. Het was er al een drukte van belang. Het bakkie cappucino van de bekende keten hebben we maar uitgesteld tot een later moment.


Direct om 10 uur waren we binnen. 
Eerst naar de tentoonstelling.
Nou, ik kan jullie vertellen dat woorden tekort schieten. Schitterend! En wat is dat niveau verschrikkelijk hoog!
Een impressie:


Schitterend kleurgebruik bij deze applicatie quilt. Heel mooi.


Ook deze moderne quilt met een onderwatervoorstelling was zeer indrukwekkend.


Een van de winnaars, terecht.


Detail van de quilt hier boven. De ondergrond kleur is in bijna de hele quilt het zelfde, maar door machinaal intensief te quilten met zilverkleurig garen heeft ze dit resultaat bereikt. Bijzonder.


Leuk om te zien dat je in een quilt meerdere vormen van handwerken kunt verwerken. Zo zijn in de bovenstaande quilt heel veel prachtig gehaakte bloemen (de ecru-kleurige) verwerkt. Het gaf een heel mooi kantachtig effect. 


Ook een schitterende quilt met prachtige kleuren. 


Een hele afdeling rood/witte quilts. Zelfs de vloerbedekking was rood.

En dit is nog maar een kleine selectie van wat wij vandaag hebben gezien. Werkelijk héééééél indrukwekkend allemaal.


Natuurlijk moest ik een paar longarm machines proberen. Leuk!!!! Dit is de nieuwste Bernina machine. Juist, een longarm van mijn lievelingsmerk naaimachines.
En nee, ik ga niet longarmquilten. . . . . . . was gewoon voor de fun.


Amerikanen zijn toch eigenlijk wel een beetje gek.
Deze mevrouw draagt een haarband met pijlen, waardoor het lijkt alsof ze een pijl door haar hoofd heeft. Ik moest er vreselijk om lachen, ze poseerde met alle plezier even voor de foto.

Nu zit ik uitgeteld op het bed in de hotelkamer. Mijn hoofd zit vol, net als mijn koffer.
We hebben allerlei leuks gezien en ik heb 2 grote tassen vol met flyers over van alles en nog wat. 
Kortom: de komende maanden genoeg werk te doen met het uitzoeken van al die folders en het uitwerken van onze verdere plannen.

Morgen tegen de avond vliegen we weer naar Nederland. Zaterdagmorgen komen we weer in het herfstige landje aan. Zal wel wennen zijn na de dertig graden van de afgelopen dagen.

Fijne dag nog,
Gerda

3 opmerkingen:

miekequilt zei

Goede terugreis!!

ria vogelzang zei

Prachtig! Wat een belevenis!
Lekker nagenieten en een heel goede terugreis.
Liefs!

Klazien zei

Prachtige verslagen. Toch maar weer Houston boven op mijn verlanglijstje gezet! Heb je de mail gelezen? Ik hoop het zo..... Dinsdagmorgen 10 uur was ook nog een optie, dan maak ik een ommetje langs Staphorst. Maar, ik las dat je dinsdags niet open bent. Ik hoor het nog van je. Hopelijk heb je niet veel last van Jetlag. Groeten Klazien