woensdag 10 december 2014

Ongelukje

Vandaag gaf ik de 1e les van de cursus Snij- en naaitechnieken. Daarvoor neem ik altijd de naaimachine mee om voor te doen wat de bedoeling is. Zien is voor veel mensen gemakkelijker dan lezen uit een boekje hoe het moet.
Vanmorgen vroeg vroeg ik aan mijn echgenoot om de naaimachine even mee te nemen naar beneden. Helaas liep dat niet zo goed af. Het hengsel aan de tas liet los, de machine kwam onder aan de trap terecht. Geschrokken pakten we de machine uit, er was niets aan te zien en zo op het eerste gezicht leek hij het gewoon te doen. 
Bij de start van de cursus kwam ik er achter dat er toch iets helemaal fout zat.
De kniehevel kon niet meer geplaatst worden, er zat iets voor het gat waar hij in moest. En naaien deed hij ook niet, het transport was helemaal naar onderen gezakt en functioneerde niet meer.



Gelukkig is "handige Henkie" toch echt handig. Hij haalde vanavond de machine stukje bij beetje uit elkaar en kon zo zien wat er aan de hand was. Door de smak die hij had gemaakt was er het een en ander los geschoten. 
Gelukkig is hij weer klaar, ik blij, handige Henkie is misschien nog meer blij.


Ik kan weer vrolijk verder met het maken van de Mysterie van Bonnie Hunter.

Fijne dag nog,
Gerda

4 opmerkingen:

Irene Pieters zei

Handige Henkie heeft een paar gouden handjes! Wat heerlijk, dat hij het heeft kunnen maken, nu kun je gelukkig weer verder werken.

miekequilt zei

O no!! Wat een schrik, zoiets lijkt me vreselijk. Gelukkig dat hij het weer doet.

Elni Langeveld zei

Sjonge!!
Is het nou een onhandige Henkie die ook handig is? Of een ONGELUKKIGE Henkie die GELUKKIG ook handig is? In elk geval... fijn dat ie het weer doet!! Heb je nog kunnen demonstreren met je featherweightje?!

Anoniem zei

Gerda, beter de naaimachine van de trap dan handige Henkie of jijzelf, dat zou veel erger zijn.
Fijn dat de machine gemaakt is en het weer doet. We kunnen niet zonder.

Groetjes,
Lenny