vrijdag 8 mei 2015

Stof drukken

Je leest het goed, ik ga zelf mijn stoffen drukken.
Helaas, alleen voor eigen gebruik :-)

Blauw stipwerk voor de rouw

Gisteravond ben ik naar de eerste les geweest voor een opleiding om het "Staphorster Stipwerk" te leren maken.

Het is een cursus van 10 lessen, na afloop krijg ik zelfs een diploma en mag ik mezelf "Drukker" van Staphorster stoffen noemen!
Ik heb al geleerd dat ik me geen stipper, maar drukker moet gaan noemen.


De groep bestaat uit 10 deelnemers en ze komen echt overal vandaan. Ik wist alleen niet dat mijn eigen buurvrouw ook mee doet.

Stempels

Gisteren ging het over de geschiedenis van het bedrukken van stoffen. Batiks, blauwdrukken, Vlisco stoffen en stipwerk kwamen aan de orde. 
Super interessant, ik heb genoten.


Stipwerk is helemaal hip. Tegenwoordig zie je het overal. Wat denk je van deze deze schoen?
Er is zelfs badkleding, ondergoed, sierraden, spijkerbroeken enz. Je kunt echt overal stipwerk op maken.
Ik heb zelfs eens iemand gezien met zwart gelakte nagels met daarop stipwerk.


Zoek je nog een nieuw dakje op je auto?

Wie weet wat ik allemaal ga stippen! Ik ben benieuwd of ik er weer een "verslaving" bij ga krijgen.
Ik heb er echt zin in!

Een fijne dag nog,
Gerda

4 opmerkingen:

Joanne zei

Ziet er leuk uit, vooral dat dakje van de auto. Wie weet om mijn auto op te pimpen ;-)
Groetjes Joanne

Anoniem zei

Wat ontzettend leuk Gerda om dit te doen. Laat ons blijven mee genieten van je vorderingen.
Lenny

miekequilt zei

Wat lijkt me dat geweldig leuk. Heel verl plezier. En laat je ons meegenieten?

Truus zei

Geweldig om dit te doen! Zo blijft er ook een mooie traditie in stand.
Ben benieuwd wat je er mee gaat doen.
Veel plezier
groetjes,Truus uit Drenthe