donderdag 16 juli 2015

Blok van de maand

Het is veel te lang geleden dat ik hier een berichtje heb geplaatst, ik zal proberen wat vaker weer een blogje te schrijven. 

Zoals ik in een eerder berichtje al vertelde, laat ik jullie hier de "tussenstand" zien van de vorderingen van het blok van de maand project "Country Crossroads". 



Afgelopen weken ben ik druk in de weer geweest met het maken van allerlei onderdelen.


Er zit leuk applicatiewerk in deze quilt. Zelf werk ik altijd met de Appliquick staafjes en de sewline lijmstiften. Om de boel op de juiste plek te krijgen gebruik ik Roxanne textiellijm. Ik werk daar liever mee dan met spelden.


Deze keer heb ik er voor gekozen om niet met de hand de onderdelen op te appliqueren, maar ik doe dit met de naaimachine met een kleine festonsteek. Hierbij gebruik ik net als bij het appliqueren met de hand het applicatiegaren dikte 50 van Aurifil.


Deze foto is niet zo heel scherp, maar het applqueren met de naaimachine werkt erg goed en prettig. 
Ik ben zeer tevreden met het resultaat en volgens mij is dit een goed alternatief voor wie niet zo graag met de hand wil of kan appliqueren.


Zo moet de quilt er straks uit gaan zien. 
Inmiddels heb ik alle blokken klaar en ik ben nu begonnen met het aan elkaar naaien van de blokken. 
Nu ik de quilt zie "groeien" begin ik steeds enthousiaster te worden, hij is echt heel mooi.
De stoffen zijn zeer "fijntjes" en de kleuren zijn heel bijzonder, van blauw naar taupe.

Ik ben nog een paar dagen in de winkel aan het werk, daarna ga ik op vakantie en werk ik even niet aan deze quilt.
Na mijn vakantie zal ik de laatste stukken in elkaar zetten zodat de top van de quilt te bewonderen is op onze open dag. ( zaterdag 29 augustus)

Mocht je je nog in willen schrijven voor deze beauty:
Er zijn nog enkele plaatsen vrij!

Een fijne dag nog,
Gerda


2 opmerkingen:

Truus zei

Dit is een prachtige quilt!
Een hele fijne vakantie en kom gezond weer terug.
groetjes,Truus uit Drenthe

miekequilt zei

Fijne vakantie. Met rust, energie, inspiratie en verl plezier.
Goede reis!!