dinsdag 15 september 2015

Stipwerk

Zoals beloofd weer eens een blogje over mijn vorderingen van mijn cursus Staphorster Stipwerk!


Ik kan je verklappen dat het nog lang niet meevalt. 
De laatste tijd ben ik voornamelijk bezig om stempeltjes te maken. En die stempeltjes maken is moeilijker dan je denkt.


Eerst tekenen. Echt hele kleine patroontjes tekenen!
Daarna moet je gaatjes boren. Ik weet niet of ik de enige vrouw ben die niet zoveel ervaring heeft met boormachine's, maar ik heb wel zo mijn vermoeden. Gelukkig is het boren niet moeilijk, maar het is wel een heel secuur klusje.
Dan moet je de spijkertjes en spelden in een klein houten blokje timmeren. Dat is best lastig, want de ruimte tussen de spijkertjes en spelden is vaak erg klein en dan moeten ze ook nog recht worden en dezelfde hoogte krijgen. 


Daarna test ik ze met een goedkope verf op papier. Pas dan zie je of je stempel goed is, meestal moet je nog wel een beetje bij buigen of de boel meer op dezelfde hoogte proberen te krijgen.
Nu lijkt het misschien alsof het helemaal niet leuk is om te doen, maar het is fantastisch!

Binnenkort ga ik druk aan het "drukken" want in november is de diplomauitreiking en moet ik mijn opdrachten klaar hebben.


Een fijne dag nog,
Gerda

1 opmerking:

Truus zei

Succes! Het lijkt me heel leuk om dit te doen en ik hoop dat je binnenkort nog meer resultaten wilt laten zien.
groetjes,Truus uit Drenthe